Salı, Mart 10, 2015

Samsung Galaxy E5 incelemesi

Samsung Galaxy E5 (diğer adıyla Samsung Galaxy E500HQ), Türkiye'de yeni piyasaya çıkan uygun fiyatlı (orta seviye) akıllı telefonlardan biri. Normalde inceleme okumadan telefon almam ama, bu sefer risk alıp Samsung Galaxy E5'i satın aldım. Cihazın 1.2 GHz dört çekirdekli işlemcisi, 1,5 GB RAM'i, 16 GB dahili hafızası, 720p çözünürlükte 5 inç Super AMOLED ekranı, MicroSD kart desteği, 8 MP kamerası, 5 MP ön kamerası (selfie/özçekim kamerası) var. Galaxy E5'in bataryası ise 2400 mAh ve kullanıcı tarafından değiştirilemiyor.



Galaxy E5, "orta seviye" telefon olmak üzere tasarlanmış. Samsung Galaxy E5'in fiyatı 900 TL, ancak ben cihaz piyasaya çıkar çıkmaz satın aldığım için biraz yüksek fiyattan satın almış olabilirim. Birkaç ay içerisinde az da olsa düşeceğini tahmin ediyorum. Bu cihaz Galaxy serisinde "premium" özelliklere sahip olan üst seviye telefonlardaki detaylara sahip olmayabilir; ancak pek çok kişi için gerekli kutucuklara tik atacağını düşünüyorum. Büyük, ama çok büyük olmayan, canlı renklere sahip bir ekran, 16 GB dahili hafıza, MicroSD kart yuvası, yeterince kaliteli kamera, 5 MP ön kamera, göze hoş gelen bir dış görünüş. Bir tek çıkarılabilir bataryası yok, o da olsa tadından yenmezmiş.



Peki bütün bu özellikler gerçek hayatta nasıl çalışıyor? Galaxy E5 mi, yoksa yakın fiyatlı diğer telefonları mı tercih etmeli? Buyrun incelememize.

Kutudan çıkanlar ve dış görünüş

Galaxy E5'in kutusundan şarj aleti, kulaklık ve kart yuvalarını açmak için iğne çıkıyor.



Bu aralar telefonların dış görünüşleri üzerine söylenecek çok fazla bir şey olmuyor ne yazık ki. Birbirinin benzeri dikdörtgenler oldu pek çok telefonlar. Yine de ekrandan arta kalan kısımlarının gözümüze hoş gelmesini istiyoruz. Ben Galaxy E5'in tasarımını beğendim doğrusu. Telefonun arka tarafı da fena gözükmüyor. Genelde telefonların arka tarafı tasarım facialarına sahne oluyor, ama burada facia olacak çok da bir şey yok. Ayrıca, fotoğraflardan farkedilmeyebilir ama, cihazın arka tarafı sıradan plastik değil. Elden kaymayı önleyen bir yüzeye sahip. HTC Desire 816'daki gibi "BEN UCUZ BİR TELEFONUM" diye bağırmıyor en azından.



Ekran

Galaxy E5'in 720x1280 piksel çözünürlüğünde Super AMOLED ekranı var. Ekrandaki renkler son derece canlı, göze hoş geliyor. Ancak bu ekranın Super AMOLED Plus olmadığına dikkatinizi çekerim.

Ekrandaki pikseller biraz dikkatli bakılırsa fark edilebiliyor. Herhangi bir yerde belirtilmemiş ama sanırım ekran Galaxy A5'te de olduğu gibi "Diamond Pentile". Piksellerin görünür olmasının sebebi bu olsa gerek. "Piksel" diyorum ama, aslında görünüm normal ekranlardaki gibi "pixalated" değil, daha çok ekranın üzerinde bir ızgara varmış gibi. Bu yüzden de ince çizgiler dikkatli bakılırsa tırtıklı gibi gözükebiliyor.

Normal kullanımda pek çok kişiyi rahatsız edeceğini sanmıyorum. Ancak "büyük ekranda PDF okurum" gibi bir düşünce ile alıyorsanız, PDF dosyalarındaki küçük karakterlerin bu ekranda iyi görünmediğini söylemek zorundayım. Küçük karakterli dosyaları okumak için ya LCD/IPS, ya da daha yüksek çözünürlükte Super AMOLED (Full HD gibi) ekranı olan bir telefonu tercih etmenizi tavsiye ederim.

Yanlış anlaşılmasın, ekran kötü değil, kullandığım en güzel, en canlı renklere sahip ekranlardan biri. Ancak PDF okuma gibi özel durumları olanlar için bu uyarıyı yapmak zorunadyım.



Ekran güneş ışığında yeterli düzeyde okunaklı. Güneş ışığı için ayrı bir mod koymuşlar, 15 dakika boyunca parlaklığı artıyor.



Ekranda sanırım Gorilla Glass özelliği yok, hiçbir yerde buna dair bir bilgiye rastlamadım. Ayrıca ekran parlaklığını otomatik ayarlama seçeneği de yok. Doğrusu bu özelliğe sahip telefonlarımda hiç kullanmadığım için aramıyorum. Ama ekranın Gorilla Glass olmaması biraz endişelendirmiyor değil.

EKRANIN DETAYLARINI YAZDIM: Samsung Galaxy E5'in ekranına yakından bir bakış: AMOLED ve LCD farkı (okumak için tıklayın)



Kamera ve fotoğraf kalitesi

Günümüzün megapiksel yarışı içinde 8 megapiksel bir kamera yetersiz görünebilir. Elbette, teknik olarak 16-20 megapiksel kameraların sunduğu detay seviyesini sunması da mümkün değil. Ancak ben Samsung Galaxy E5'in 8 megapiksellik kamerası ile çektiğim fotoğraflardan çok memnun kaldım. Galaxy E5 ile çektiğim fotoğraflara bakmak için lütfen buraya tıklayınız.



Gün ışığında Galaxy E5 ile çekilmiş bir fotoğraf:



Üstteki fotoğrafın %100 büyütülmüş halinden bir kesit:



Gün ışığında Galaxy E5 ile çekilmiş bir fotoğraf:



Üstteki fotoğrafın %100 büyütülmüş halinden bir kesit:



Galaxy E5 ile gece çekimi:



Üstteki fotoğrafın %100 büyütülmüş halinden bir kesit. Gece çekimi tahmin edebileceğiniz gibi, gündüz çekimlerine göre daha kötü:



Galaxy E5 ile makro (yakın çekim) fotoğraf kalitesi:



Üstteki fotoğrafın %100 büyütülmüş halinden bir kesit:



Galaxy E5 ile çektiğim diğer fotoğraflara bakmak için lütfen buraya tıklayınız.

Arka kameranın zayıf noktaları da var elbette. OIS yok, laser otofokus vs. yok. Akşam iç mekan çekimlerinde hareketli çocukları net olarak çekmek pek de mümkün değil. Bu fiyata mükemmel performans beklememek lazım zaten.

Galaxy E5, 5 MP ön kamerası olan telefonlar arasında yerini alıyor. Hani şu "selfie/özçekim telefonu" dediklerinden. Bu arada, Galaxy E5'in hem arka, hem de ön kameraları düşük çözünürlüklere ayarlı olarak geliyor. Cihazın kameralarından iyi performans alabilmek için arka kamerayı 8 megapiksele, ön kamerayı 5 megapiksele ayarlamayı unutmayın.

Hafıza ve performans

Galaxy E5'in 16 GB dahili hafızası bulunuyor. Bu alanın 11GB kadarı kullanıcıya açık durumda. Neyse ki şu 8 GB hafıza olayından vazgeçmeye başladı üreticiler. Artık standart hafıza en az 16 GB olmalı, artı hafıza kartı girişi de olmalı. Neyse ki Galaxy E5'de de hafıza kartı girişi var. 64 GB'a kadar MicroSD kartları destekliyor. (İlgili: Ucuz MicroSD kartlar ile telefon hafızasını artırmak - okumak için tıklayın)

Galaxy E5'in arka kapağı çıkmıyor. Peki SIM kartı ve Micro SD kartı nasıl takılıyor Galaxy E5'e? Cihazın sağ kenarına bakarsanız iki tane delik göreceksiniz. Cihazın kutusundan çıkan iğne ile alt taraftaki deliğe bastırırsanız nano SIM girişini, üst taraftaki deliğe bastırırsanız Micro SD girişine ulaşabilirsiniz. Benim telefonumda nano SIM girişi kolayca açılıyor, ama Micro SD girişine oldukça kuvvetli şekilde bastırmazsam açılmıyor. İlk denememde o kadar çok bastırmam gerekti ki cihaza zarar vermekten korktum doğrusu. Siz yine de dikkatli olun. Kart girişlerinin bu şekilde olması, SIM ve Micro SD kartlara ulaştırmanızı zorlaştırıyor. Bu girişlerle sık sık işiniz olmaz, ama yine de arka kapağın açılabilir olmasını ve kart girişlerinin kapağın altında olmasını tercih ederdim doğrusu.



Cihaz Android 4.4.4 Kitkat yüklü olarak geliyor. Android 5.0 güncellemesi de çıkacaktır herhalde, ama ötesine ne kadar gider belli olmaz. Genellikle "flagship" dedikleri S5, S6, Note 3, Note 4 gibi modeller uzun süre güncellemelerle desteklenirken E5 gibi ara modellerin kaderi biraz daha muğlak oluyor.Cihazda dört çekirdekli 1.2 GHz Snapdragon 410 işlemci bulunuyor. Çok kuvvetli bir işlemci değil, ama yeterli. Normal kullandımda herhangi bir yavaşlamaya rastlamadım.

AnTuTu test sonuçları şu şekilde:





Galaxy E5'in boşta kalan RAM miktarı 363 ile 421 MB arasında değişiyor. Birkaç uygulama yüklediğim için bu miktar az çıkıyor olabilir (Android Wear 64 MB, Duolingo 13 MB, aCalendar 5 MB, "Ayarlar" maşallah 74 MB yer işgal ediyor RAM'de).

Cihazda 4G yok sanırım, üzerinde HSPA+ etiketi var ama 4G yazısına hiç rastlamadım. HSPA+ "3,5G" olarak da anılıyor.

En çok merak edilen şeylerden biri herhalde Galaxy E5'in oyun performansıdır. Bunu test etmek için Asphalt 8: Airborne'u yükledim ve oynadım. Sonuç? Galaxy E5 ile Asphalt 8 oynarken herhangi bir takılma, donma, kilitlenme yaşamadım. iPad mini'de nasıl oynadıysam, aynı akıcılıkta oynadım. Peki Galaxy E5 oyun oynarken ısınıyor mu? Evet ama, çok az. El yakacak seviyede asla ısınmadı. Isınma bile demek doğru değil aslında, "ılıklaştı" desem yeridir. O kadarı da gayet normal.

Ancak cihaz ile diğer oyunları test etmediğimi belirtmeliyim, Asphalt 8'i de sırf siz okurlarım merak ediyorsunuz diye kurdum. Oyun oynamak için iPad mini'yi tercih ediyorum, telefonların ekranı küçük geliyor bana.

Pil ömrü

Kağıt üzerinde bakınca, cihazın zayıf noktası pil ömrü gibi duruyor. Galaxy E5, 2400 mAh kapasiteli bir bataryaya sahip ve bu batarya kullanıcı tarafından değiştirilemiyor. Aslında bu tip telefonlara karşıyım ama, bu sefer bataryası değişmeyen bir telefonu almış bulundum. Bakalım batarya ne kadar dayanıyor?




İlk gün testi: Sabah %100. Fotoğraf çekimi, ara sıra uygulama kullanımı, bir telefon görüşmesi, Bluetooth ile sürekli olarak Zenwatch bağlantısı. Akşam WiFi ile internette gezinme, uygulama indirme. Ekran parlaklığı gün boyu %50'de. Gece şarja takmadan önce: %61.

İkinci gün testi: Sabah %100. Fotoğraf çekimi, ara sıra uygulama kullanımı, bir telefon görüşmesi, Bluetooth ile sürekli olarak Zenwatch bağlantısı. Ara sıra WiFi ile internette gezinme, uygulama indirme, video izleme. Ara sıra mobil veri bağlantısı. Ekran parlaklığı gün boyu %25'te (Bu ayarda bile iç mekanlarda gayet okunaklı). Gece şarja takmadan önce: %65.

Üçüncü gün testi: Sabah %100. Gündüz sürekli mobil veri bağlantısı, internette gezinme, uygulama indirme. Fotoğraf çekimi, ara sıra uygulama kullanımı, Bluetooth ile sürekli olarak Zenwatch bağlantısı. Akşam WiFi bağlantısı. Ekran parlaklığı gün boyu %25'te. Gece şarja takmadan önce: %50.

Dördüncü gün testi: Sabah %100. Üçüncü gün testine benzer bir kullanım söz konusu. Gündüz sürekli mobil veri bağlantısı, internette gezinme, uygulama indirme, video izleme. Fotoğraf çekimi, video çekimi, ara sıra uygulama kullanımı, Bluetooth ile sürekli olarak Zenwatch bağlantısı. Akşam WiFi bağlantısı. Ekran parlaklığı gün boyu %25'te. Gece son durum: %62. Bu sefer akşam şarja takmayıp bataryayı bitirene kadar kullanmayı düşünüyorum.

Beşinci gün testi: Dünkü şarjla devam. Gündüz sürekli mobil veri bağlantısı, internette gezinme, video izleme. Fotoğraf çekimi, ara sıra uygulama kullanımı, Bluetooth ile sürekli olarak Zenwatch bağlantısı. Akşam WiFi bağlantısı. Ekran parlaklığı gün boyu %25'te. Gece son durum: %7.



Samsung Galaxy E5'in ekran açık kalma süresi 6 saat. Bu test sırasında ekran parlaklığı %25'teydi ama o haliyle iç mekanlarda gayet iyi görünüyordu cihazın ekranı. Dış mekanlarda (güneş ışığı altında vb) çalışması gereken biriyseniz, ekran parlaklığını %100'e getirmeniz gerekebilir.

Altıncı gün: Bugün Galaxy E5'in standby/bekleme süresini test etmek istedim. Mobil veriyi, WiFi'yi, Bluetooth'u kapattım. Sadece bir kez mobil veri, bir kez de bluetooth kullanmak zorunda kaldım. Bir de, incemeleye eklemek amacıyla 10-15 fotoğraf çektim. Akşam pil durumu %94'teydi. Sanırım o %6'lık düşüşün çoğu da benim kullanımlarım sonucunda oldu.

Yedinci gün: Şimdi %100 ekran parlaklığında ne kadar dayanacağını test ediyorum. İlk günün sonunda şarj seviyesi ancak %74'e inmişti, sanırım önceki günlere göre az kullandım. Akşam şarj etmeyip bitene kadar kullanmayı düşünüyorum.

Sekizinci gün: Ekran parlaklığı hep %100'deydi, Bluetooth ve mobil veri açıktı. Gün sonu %54'teyiz.

Dokuzuncu gün: Ekran parlaklığı hep %100'deydi, Bluetooth ve mobil veri açıktı, Akşam WiFi ile YouTube'dan yaklaşık 40 dk video izledim. Gün sonu %8'deyiz. Yani az kullanımda (ki az diyorum ama, az kullanayım diye hiç uğraşmadım, normal kullandım), ekran parlaklığı %100'de olsa bile üç gün dayanıyor batarya. Bu üç günlük testte 4 saat 14 dakika ekran süresi aldım. Test üç gün sürdüğü için ekran haricindeki şeylerin de pili bitirdiğini hatırlatayım. Daha önceki testlerimde daha yüksek ekran süresi aldığımı üstte okumuşsunuzdur.

Ayrıca bu üç günlük "%100 ekran parlaklığı" testinde ekrana bakmakta zorlandığımı itiraf etmeliyim. Normalde ekranı %100 parlaklıkta hiç kullanacağımı sanmıyorum. Resmen gözlerim acıdı sizin için test yapayım diye :)



Görünüşe göre Galaxy E5 ile ortalama iki gün rahatlıkla idare edebilirsiniz. Artık batarya testlerinin sonuna doğru geliyoruz. Aklımda üç test daha var: Oyun oynama, video izleme ve yoğun telefon görüşmesi. Bunları da daha sonra incelemeye ekleyeceğim inşallah.

Şarj süresi

Samsung Galaxy E5'in ne kadar sürede şarj olduğunu anlamak için küçük bir test yaptım. Telefonun pili bitince şarja taktım ve ara sıra kontrol edip süreleri not aldım. Sonuç şu şekilde:

18 dk - %20
28 dk - %30
56 dk - %60
1 saat 13 dk - %75
2 saat 8 dk - %100

Yani E5'in bataryasının tam olarak şarj olması için 2 saat 8 dakika gerekiyor. Ancak %60 şarja 56 dakikada, %30 şarja ise 28 dakikada ulaşıyor. Aslında, enteresan bir sonuç çıkıyor ortaya: Cihaz neredeyse her dakika %1 kadar şarj oluyor. Elbette belli bir noktadan sonra yavaşlıyor. Bu arada, bu testi telefon kapalı haldeyken yaptığımı da hatırlatayım.

Ses

Samsung Galaxy E5'in arka tarafında dışarı ses veren bir hoparlörü bulunuyor. Sesi ne az, ne çok. Yeterli seviyede sesi çıkıyor. Ses kalitesi orta seviyede. Zaten arkaya ses veren mono bir hoparlörden çok şey beklememek lazım.

Cihazın beraberinde beyaz renkli bir kulak içi kulaklık geliyor. Bu tür kulaklıkları hiç sevmem ama, denedim yine de. Fena değil. Ses kalitesi ile ilgili odyofillere yönelik bir test yapmayacağım, en azından şimdilik. Ama rahatsız edici bir yönünü görmediğimi söyleyebilirim.

Sony Xperia Sola ve Xperia S'de telefon görüşmelerinde sesin kısık olmasından dolayı oldukça sıkıntı çekiyordum. Samsung Galaxy E5'de görüşme sırasında ses seviyesi tatmin edici düzeyde yüksek. Çok şükür!

Galaxy E5 mi, Galaxy E7'mi?
Galaxy E7 daha büyük ekranlı ama çözünürlük aynı. Bununla beraber, E5'de ekran diamond pentile iken E7'de değil sanırım. Çünkü E5'te bazı küçük karakterler tırtıklı görünebilirken, E7'nin ekranı daha büyük olmasına rağmen onda görünmüyor. Çözünürlük aynı kalırken ekran boyutunun büyümesi sonucunda görüntünün daha kötü olması gerekir ama böyle bir şey farketmedim ben. Bu arada, Samsung'un sitesinde iki ekrana da sAMOLED deyip geçmişler, detay vermemişler. Ekranların özellikleri konusunda şimdilik kesin bir şey söyleyemiyorum.

Galaxy E7'nin ayrıca 2GB RAM'i ve 13 MP kamerası var. Bataryası da biraz daha büyük, 2950 mAh. Fiyatı ise 1300 TL ki, bence iki cihazın arasındaki özellik farkına göre fiyat farkı çok fazla.

Galaxy E5 mi, Galaxy Grand 2 mi?
Galaxy Grand 2, bataryası da değişen, daha büyük ekranlı bir telefon. Ancak ekranı AMOLED değil ve tasarımı bence biraz kaba. Bir de, Kitkat güncellemesi Türkiye'ye gelmeyecek gibiydi son kontrol ettiğimde.

Galaxy E5 mi, Galaxy A5 mi?
Galaxy A5, E5'in "Premium" kardeşi. 2 GB RAM'i, 13 MP kamerası, Gorilla Glass ekranı, metal kasası ve 600 TL fazlası var. Cebinizi ne kadar boşaltmak istediğinize bağlı olarak, E5 yerine A5'i de tercih edebilirsiniz (Galaxy A5'in özelliklerine bakmak için tıklayın).

Galaxy E5 mi, LG G3 Beat mi?
Kamera sizin için önemliyse, LG G3 Beat'in fotoğraf kalitesinin çok iyi olmadığını belirtmek zorundayım. Benim denemelerimde fotoğraflarda detaylar hep kayıptı. Ayrıca G3 Beat'in RAM'i ve dahili hafızası daha düşük (1GB RAM, 8GB hafıza). Bununla birlikte IPS ekranı ve Gorilla Glass 3 koruması var.

Galaxy E5 mi, Asus Zenfone 5 mi?
Bu zor bir soru. Zenfone 5'in bir-iki özelliği E5'ten daha iyi (RAM, Gorilla Glass), bir de daha ucuz. Bir aralar ben de Zenfone 5 veya Zenfone 6 satın almayı düşünüyordum ama kullanıcıların bahsettikleri çeşitli problemler dolayısıyla vazgeçtim. Sanırım E5'in pil ömrü ve kamera kalitesi de Zenfone 5'ten daha iyi. Zenfone 5'te IPS ekran, E5'te sAMOLED ekran var. Bence Zenfone serisine meraklıysanız ve telefon almak için aceleniz de yoksa karar vermeden önce Zenfone 2'nin Türkiye'ye gelmesini bekleyebilirsiniz.

Buna 200 lira daha eklesek, şu telefonu alsak?
200-300 lira daha ekleyerek Galaxy S4 veya LG G2, 400 lira daha ekleyerek Galaxy Note 3 Neo, X lira daha ekleyerek Miami'de denize sıfır villa alabilirsiniz. Ama almalı mısınız? Ekleyeceğiniz her 100 TL'nin sizin için ne kadar değerli olduğuna bağlı.

Sonuç
Samsung Galaxy E5, her şeyin en iyisi, en çok özelliklisini aramayanlar için oldukça iyi bir telefon. Normal kullanımda pek çok kişiyi memnun edecek özellikler barındırıyor. "Galaxy E5 beni kaç sene idare eder?" sorusuna sanırım "iki sene" olarak cevap verilebilir.

Galaxy E5'in artıları

Galaxy E5'in eksileri, eksikleri ve problemleri
  • Ekranı Super AMOLED Plus olsa ya da çözünürlük daha yüksek olsa daha iyi olurdu (Çünkü PDF dosyalarında küçük karakterler kötü gözüküyor)
  • Bataryası değiştirilebilse, ya da daha yüksek kapasiteli olsa daha iyi olurdu.
  • Gelişmiş özellikler, detaylar yok (Örneğin ışık sensörü, bildirim LED'i, vb.)
  • SIM kart ve MicroSD kart yuvalarına ulaşmak zor.

Bu yazıyı yeni bilgiler ve detaylarla güncelleyeceğim inşallah. Mobil Yazılar'ı takip etmeye devam edin :)

Bu yazıyı beğendiyseniz, Mobil Yazılar'ı Twitter'da takip edebilir, ya da diğer yazılarıma göz atmak için buraya tıklayabilirsiniz. Ayrıca, bu yazının devamı olarak, E5 ile ilgili ipuçlarını da şurada yazıyorum: Samsung üzerine ipuçları ve yazılar

İlginizi çekebilir:
Cep telefonunuz ile çektiğiniz fotoğraflar kötü mü çıkıyor? (9 ipucu)
Android'de Calibro PDF ve e-kitap okuyucu programı: İyilerden biri
Bulanık fotoğraflara savaş açın

DH'den gelenler için küçük bir not:

Donanım Haber forumlarındaki Samsung Galaxy E5 ana konusundan gelenler, hoşgeldiniz! Samsung Galaxy E5 ile ilgili yazdığım ipuçlarını okumak için şu linke tıklayabilirsiniz: Samsung üzerine ipuçları ve yazılar (okumak için tıklayınız). Merak ettiklerinizi bu yazının altına yorum bırakak ya da Twitter hesabımdan sorabilirsiniz.

18 yorum:

Adsız dedi ki...

İyi günler. Samsung Galaxy E5 ekranı konusunda DH forumda paylaşılan bilgiye göre ekranda Gorilla Glass 4 var görünmektedir.

http://www.corninggorillaglass.com/en/products-with-gorilla/samsung/samsung-galaxy-e500

Adsız dedi ki...

Selamlar,

Ben Yasin. (Tarih: 25.5.2015)

Çok pahalı olmayan (1000 TL pahalı mesela) bir akıllı telefon arayışındayım birkaç haftadır. Dün iki Mediamarkt ı gezdikten sonra Samsung Galaxy E5 (850 TL) ve Samsung Galaxy S5 Mini (1100 TL) aklımda kalan telefonlar oldu.

E5'e ucuz olduğu için daha yakınım. Yine de alamadım. Son bir kez internette araştırayım dedim. Çünkü elime almadan önce iyi olduğunu düşündüğüm modeller kötü, ilgimi çekmeyen modeller de çok iyi geldi bana.

Youtube'da pek de bir anlamı olmayan yerli/yabancı pek çok videoyu izledikten sonra, bir şekilde yolum bu güzel ve titizce hazırlanmış bloga düştü. İncelemenizi kelimesi kelimesine, atlamadan okudum.

Derken verdiğiniz blog içi linklere de tıkladım ve bir dolu güzel yazıyı da okumuş oldum. Şimdi bakıyorum da 1.5 saattir burdayım. :)

Sizden beni bu telefonu almam için ikna etmenizi istiyorum. Çünkü biliyorum ki eğer ikna ederseniz doğru söylemişsinizdir.

Beni için kamera, işlemci vs. önemli ama sayılara takılmam. Gerçek kullanımda ne olduğu önemli. E5 te bana dergi tarzı birşey var mı? HTC deki blinkfeed gibi güncel bir olay olduğunda teker teker uğraştırmayan "My Magazine" uygulaması var mı?

Yerine ne alabilirim? A serileri hoşuma gitmedi.

Bu arada, belki siz mesajımı okuyamadan ben telefonu almış olurum. Bundan sonra sık sık yeni bir şey var mı diye Mobil Yazılar'ı yoklayacağım.

Emeğinize sağlık.

z dedi ki...

Merhaba, güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim.

Samsung Galaxy E5'i bir süredir kullanıyorum. Sizi ikna etmeye çalışmam doğru olmaz, zira hepimizin kullanım amaçları farklı olabiliyor. İncelemede yazdıklarıma ek bir şeyler yazmaya çalışayım.

Öncelikle, E5'te bahsettiğinize benzer "Briefing" uygulaması var. Ana ekranda sola kaydırırsanız çıkıyor. Ancak ben kullanmadığım için kapattım.

E5'i keyifle kullanıyorum. Ancak elbette bazı "keşke" noktaları da var.

İncelemede de belirttiğim gibi, ekrandaki piksel dizilimi "Diamond Pentile" olmasaymış keşke dediğim zamanlar oluyor. PDF'lerle, Word dokümanları ile çok işim olduğu için böyle düşünüyorum, yoksa siz hissetmeyebilirsiniz.

İkinci "keşke", yine kişisel bir şey. Ekranın altındaki softkey'ler, yani "Geri" düğmesi ile "Açık uygulamalar" düğmeleri, o kadar hassas ki, yanlışlıkla tıkladığım, istemediğim halde geri gittiğim oluyor. Hatta nasıl oluyorsa bazen tüm uygulamaları kapatmayı bile başarıyorum istemeden.

Günümüzde "screen to body ratio-ekranın gövdeye oranı" diye bir şey çıkardılar, firmalar kenarları mümkün olduğunca ince telefonlar çıkarmaya çalışıp duruyorlar biliyorsunuz. Ben ise E5'te telefonu tutacak yer bulamıyorum. Yanlışlıkla o softkeylere basıyorum. Fotoğraf çekerken elim geri düğmesine kaydığı için "anı yakalayamadığım" durumlar oldu malesef. Dediğim gibi, son derece kişisel bir durum. Ancak bazılarımızın parmakları biraz büyük olabiliyor, böyle bir durum varsa aynı problemi yaşama ihtimaliniz olabilir diye yazıyorum.

Keşke bildirim ışığı olsaymış diyorum. Ancak bu da daha önce kullandığım telefonun bildirim ışığına alıştığımdan. Böyle bir durum yoksa, eksikliğini hissetmezsiniz.

E5'in fiyatına göre kamerası iyi. Bu noktada "keşke" demek biraz nankörlük olabilir. Yine de, keşke düşük ışıkta performansı biraz daha iyi olsaymış diyorum. AVM ışığında bile net fotoğraflar üretme konusunda problem yaşayabiliyorsunuz. Elinizi titretmemeye dikkat etmeniz gerekiyor.

Performans? Bence yeterli. Telefonda oyun oynamayı sevmiyorum zaten, ama inceleme için Asphalt'ın son sürümünü yüklemiştim. Herhangi bir takılma yaşamadım. İnternet sitelerinde gezerken de bir takılma yok. Karşılaştığım tek yavaşlama durumu, çok ama çok fotoğrafla dolu olan sitelerden çıktığımda, ana ekrandaki ikonların yavaş yüklenmesi oldu. Bu tür durumlarda bolca RAM'e ihtiyaç oluyor. Belki "keşke" biraz daha fazla RAM olsaydı denilebilir. Ancak yine fiyat noktasına geliyoruz: Bütün bu "keşke"ler, daha pahalı bir telefon anlamına geliyor.

Başka ne ekleyebilirim? Bilmiyorum, fiyatına göre oldukça memnunum.

Saygılar, tekrar teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Selamlar,

Ben Yasin Arık. Tarih: 2 Haziran 2015

Cevabınız ve ek açıklamalarınız için teşekkür ederim. Yorumumda söylediğim gibi siz bana cevap yazmadan önce telefonumu aldım.

İlk girdiğim sitelerden biri burası oldu.

Müsade varsa ben de almak isteyenler ya da meraklıları için birşeyler yazayım kısaca. Yalnız belirteyim, yazdıklarım arasında bazı özellikler sadece Samsung Galaxy E5'te değil pekçok başka telefonda da ortak olarak bulunmakta.

Öncelikle telefonun ağırlığı ve ekranın gövde boyutuna oranı çok hoşuma gitti.

Yanları gri metalimsi plastik ama gayet şık duruyor. Ben bir süre sonra fark edebilmiştim plastik olduğunu. Telefon elden "kaymıyor" bu arada. Kameranın bir kısmı gövdenin dışına taşıyor. Ancak bu sayede masaya koyduğunuzda arka taraftaki bir adet olan hoparlörden gelen sesleri daha net bir şekilde duymuş oluyorsunuz. Üstü kapanmamış oluyor.

Adsız dedi ki...

Led flash, Mobil Yazılar'ın bir yazısında belirtildiği gibi renkleri tam olarak koruyamasa da karanlık ortamları aydınlatmada bence başarılı. Ancak yine belirtildiği gibi elinizi olabildiğince sabit tutun ve oto odaklama yapmasını bekleyin.

Yazı yazmak gayet kolay. Artıralabilir dokunmatik hassasiyeti mevcut. Arama yapmak için Google ses ile aramayı da kullanabilirsiniz ki bence çok başarılı. Özelliği "ses her zaman algılanacak" şekilde ayarladıktan ve aktifleştirdikten sonra tek yapmanız gereken "Okay Google" ("okey gugıl" hatta "okegu" bile yeterli olacaktır.) demek. Türkçe aramaları algılıyor diğer pekçok dili algıladığı gibi.

Android sürümü bende de 4.4.4 KitKat şu anda. Lollipop'u bekliyorum. Çünkü misafir kullanıcı özelliği başta olmak üzere pekçok güzel özelliği görmek istiyorum. Yine de hali hazırda telefonda bulunan özel mod gayet memnun etti beni. Özel modu aktifleştirmeniz için telefonun desen, pin, şifre vs. gibi bir yöntemle korunması gerekiyor. Bunun ardından özel moda geçebilmek için ayrı bir desen kullanıyorsunuz.

Galerinizdeki istediğiniz fotoğrafı, videoyu ya da müzik ve ses kayıtlarınızı farklı bir klasöre taşımış oluyorsunuz. Bunun için istediklerinizi seçip "özel'e taşı" demeniz yeterli. Özel moddan çıktığınızda siz tekrar girene kadar bu verileriniz gizli tutulacaktır. Ayrıca, özel modda iken çektiğiniz resimler, videolar vs. doğrudan özel'e taşınmış oluyor. Yani tekrar uğraşmanıza gerek kalmıyor.

Yine de özel moda geçiş daha kolay olabilirdi. Tuşları kilitledikten sonra misafir kilit deseni yerine özel kilit deseninizi girerek geçiş yapabilseydim çok daha fazla severdim.

Kilit demişken, ben çift dokunma ile kilit açıp kilitleme özelliğini bulamadım. Olduğunu da düşünmüyorum. Daha önceden böyle birşeye alışmamış olmama rağmen arada bir bu şekilde kilitleyip uyandırmaya çalışıyordum. Sonra bir app yükleyerek en azından ana ekranın belirlediğim bir bölümüne çift dokunarak ekranı kilitleyebiliyorum. Ama uyandıramıyorum. :)

Adsız dedi ki...

Şarj olmada çok hızlı, şarj bitirme de ise beklediğimden çok çok yavaş. Ben %20 şarjın altına hiç düşürmesem de 1.5 gün kullanabildim. Wi-fi açıktı, bildirimlerime bakmak için "ekran bölme" özelliğini kullandım çünkü YouTube'da video izliyordum. :)
Yalnız pek oyun oynamadım. Daha doğrusu basitçe dokunularak oynanan oyunlar dışında, mesela "Cut The Rope 2" gibi.

Şarj ile birkaç şey daha söyleyeyim; şarj aleti oldukça ufak ve telofon siyah olmasına rağmen beyaz ama bence böyle daha güzel. Bir de telefonda "ultra güç tasarrufu" modu var ki zor durumlar için çok iyi. Tam şarjda 15 gün, %21 şarjda ise 4,5 gün (değişkenlik gösterebilir) kullanım ömrü sunuyor.

Ekran parlaklığı dış ortam ışığına göre ayarlanmıyor. Bence gerçekten de gerek yok. Bildirim ledine de gerek duymadım. Ekran parlaklığını neredeyse en düşük konuma getirmeme rağmen hal net ve canlı gözüküyor. En parlak ayar ise gözlerimi yoruyor. Ama bitmedi, dışarıdaysanız ve ekranı göremiyorsanız, açık hava moduyla parlaklığı normaldekinden daha da fazla artırıyor ve artık "ama ben birşey göremiyorum ya" deme ihtimaliniz de ortadan kalkıyor. Telefona bir bildirim geldiğinde ve siz de buna bakmadığınızda, telefonu bulunduğu yerden alırken titreyerek fark etmenizi sağlıyor. Ayrıca ekrana baktığınızı ön kamera ile algılayarak ekranı karartmıyor, ekranı kilitlemiyor.

SIM kart ve MicroSD kart yuvaları gerçekten de biraz kuvvetli bastırınca açılıyor. Kırmazsınız, merak etmeyin.

Kameralardan bir Samsung Galaxy S6 kalitesi beklemeyin. Doğruya doğru. Ancak şunu çok net söyleyebilirim, yeterli ve doğru açıdan gelen ışık altında, odaklama zamanını bekledikten sonra ve telefonu olabildiğince sabitledikten sonra hem ön hem de arka kameradan Facebook ve Instagram'da paylaşıp bol bol beğeni alabileceğiniz fotoğraflar çekebilirsiniz. Ancak yine de işin büyük bir kısmını da yazılımlar yapıyor. Telefonun kendi stok düzenleyicileri cidden başarılı. Selfie çekerken avcunuzun içini gösterin ve 2 saniyelik geri sayımın ardından fotoğrafınızı çeksin. Bunu 5-6 kişinin tek kareye sığamadığı durumlarda "geniş selfie" özelliğiyle birlikte kullanabilirsiniz. GIF oluşturabilir, HDR çekim yapabilir, Samsung'un marketinden modları ücretsiz olarak indirebilirsiniz.

Bunun yanında benim tavsiyem Google Inc. 'in "Snapseed" adlı çok özellikli ve hızlı fotoğraf düzenleme uygulamasını kullanmanız.

Benim de PDF 'lerle, Word ve Excel doyalarıyla çok fazla işim oluyor. Küçük karakterler, formüller, indisler vb. beni pek de rahatsız etmedi. Aslında pixaleted olduğunu buradan öğrenmesem hiç dikkat etmeyebilirdim de. Ancak böyle birşey Mobil Yazılar tarafından belirtildiği üzere, var.

Kutudan çıkan Samsung kulaklıklarla ses açma kapama ve müziği durdurma işlemlerini yapabiliyoruz. Müzik prodüksiyonu yapan biri olarak değerlendirdiğimde kulaklıklar bence iyi. Kulak içi silikon kulaklık olduğu için yalıtımı da güzel. Ayrıyeten değiştirmek için ikişer silikon da var. Radyo sistemde yüklü olarak geliyor. Ekolayzır ve ses efektleri(ortam taklidi) de bulunmakta.

Telefonda çoklu işlem yaptığım halde hiçbir taklılma göremedim ve oldukça memnunum. Bu fiyatlarda bulabileceğim galiba en iyi telefon buydu. (Samsung Türkiye garantili olarak Hızlıal.com 'dan 850 TL ye aldım.)


Telefonumdan anlayacağınız üzere memnun kaldım. Kendi çapımda telfonun özelliklerini size aktarmaya çalıştım. Telefon aklımda yokken isabetli bir alışveriş yapmama katkı sağlayan Mobil Yazılar'a çok teşekkür ederim.

z dedi ki...

Yasin Bey, öncelikle güzel sözleriniz için, ardından da E5 ile ilgili deneyiminlerinizi böylesine detaylı bir şekilde paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum. Yazdıklarınız neredeyse kendi başına bir inceleme olacak kadar güzel. İnşallah bu telefonu almak isteyenlere ya da almış olanlara yol gösterici olacaktır.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Merhabalar,bende Samsung Galaxy E5 aldım, ancak bir sorun var galiba.Antutu değeri sizde 21110 puan.Bende ise 20898 puan çıktı.Aynı telefonlar,paralel ithalat da değil.Telefonu Vodafone'den aldım.Bende niye puan az,sizde daha fazla buna anlam veremedim . Lütfen yardımcı olun..

z dedi ki...

The Flozzie dedi ki...

Merhabalar,bende Samsung Galaxy E5 aldım, ancak bir sorun var galiba.Antutu değeri sizde 21110 puan.Bende ise 20898 puan çıktı.Aynı telefonlar,paralel ithalat da değil.Telefonu Vodafone'den aldım.Bende niye puan az,sizde daha fazla buna anlam veremedim . Lütfen yardımcı olun..


Merhaba The Flozzie,

Şimdi tekrar test ettim, 21065 çıktı. Farklı değerler çıkabiliyor yani, bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum.

Güle güle kullanın.

Unknown dedi ki...

Tekrar Merhaba,yardımınız için çok teşekkürler.Artık Antutu ile ilgili kuşkularım kalmadı.Şimdi de şöyle bir problemim var,Telefona Odin aracılığı ile Root yapmıştım.Telefonda aniden donmalar - kasmalar felan başladı.Root yapmadan önce telefon çok hızlıydı ve böyle problemler kesinlikle yok idi.Bu Root baş belasından nasıl kurtulabilirim ? yardımcı olursanız sevinirim.

z dedi ki...

The Flozzie dedi ki...

Tekrar Merhaba,yardımınız için çok teşekkürler.Artık Antutu ile ilgili kuşkularım kalmadı.Şimdi de şöyle bir problemim var,Telefona Odin aracılığı ile Root yapmıştım.Telefonda aniden donmalar - kasmalar felan başladı.Root yapmadan önce telefon çok hızlıydı ve böyle problemler kesinlikle yok idi.Bu Root baş belasından nasıl kurtulabilirim ? yardımcı olursanız sevinirim.


Merhaba, bu konuda bilgim yok doğrusu. Yardımcı olamayacağım, kusura bakmayın. Forumlarda sormanızda fayda var.

İnşallah sorununuzu kolayca çözebilirsiniz.

Adsız dedi ki...

Merhaba sanırım telefonu ilk çıktığı zamanlardan beri kullanıyosunuz acaba hala durumlar aynı mı mesela şarjı hala uzun süre dayanıyor mu yada ısınma oluşmaya başladım mı ? :)

Unknown dedi ki...

Merhaba bugün e5 alalı tam bir ay oldu telefon gayet iyi telefonla ilgili merak ettiğim tek şey telefonun üstünde ve altındaki kücük delikler ne işe yarıyor ?

Unknown dedi ki...

Merhaba ben ortalama 6aydır E5 kullanıyorum telefon son 2 3 aydır kendiliginden geri yapıyor 3kere fornat atıldı ama hala aynı garantiden tam bir sonuç alamadık

Unknown dedi ki...

Merhaba ben ortalama 6aydır E5 kullanıyorum telefon son 2 3 aydır kendiliginden geri yapıyor 3kere fornat atıldı ama hala aynı garantiden tam bir sonuç alamadık

Unknown dedi ki...

Bu telefonda manyetik sensör yok sanırım. Bu yüzden pusula programları çalışmıyor. Çalıştırabilen var mı?

Unknown dedi ki...

Beni arayan benim sesimi duymuyor ne yapmalıyım

Unknown dedi ki...

Ya pardonda ben kullanılan hafızayı hafıza kartı olarak nasıl ayarliycam yardım edermisiniz...

İlginizi çekebilir: