Pazar, Kasım 03, 2013

Acer V5 122p (AMD A6) incelemesi: Küçük, hafif, dokunmatik

Acer V5 122p'nin AMD A6 işlemcili modelini satın aldım. İnternette yaptığım araştırmalarda bu modele dair pek fazla bilgiye ulaşamadığımdam biraz şüphelerim vardı doğrusu. Ancak şu ana kadar cihazdan memnun kaldım.



Acer V5 122p'nin AMD A4 işlemcili modeli de var. A4 modeli Teknosa'da satılıyor ve çift çekirdekli. Benim aldığım model ise dört çekirdekli A6-1450 modeli. Aradaki fiyat farkı çok düşük olduğu için daha güçlü olan modeli tercih ettim. Benim aldığım modelde 4 GB RAM ve 320 GB HDD var. Ayrıca AMD Radeon HD 8250 grafik çipi bulunuyor.

Mobil Yazılar'ı takip edenler bilirler, küçük cihazları severim. Bu cihaz da 1.4 kilogram ağırlığında. Netbook'lar kadar yani. Windows 8 yüklü geliyor ve dokunmatik ekranı var. Yeni Windows'u dokunmatik ekran ile kullanmak çok daha iyi oluyor.



Dış görünüş: Cihaz plastik, ama metal gibi görünüyor ve çok şık duruyor. Ben gri renklisini aldım. Mavi renklisi de var ama, o çok iyi gelmedi gözüme.

Performans: Şu ana kadar herhangi bir problemle karşılaşmadım. Yeni dokunmatik IE 10'da pek çok sekme açılı olduğu halde gözle görünür bir yavaşlama yok. YouTube videolarını HD olarak izleyebiliyorum. Oyun kurmadım ama Acer V5 122p'yi oyun bilgisayarı olarak almanız hata olur zaten.

Ekran: Cihazın 11.6 inç büyüklüğündeki, 1366x768 piksel çözünürlüğündeki LED ekranı güzel görünüyor. Parlaklık seviyesi biraz daha yüksek olabilirmiş ama renkler canlı, görüş açıları iyi. Benzer özelliklere ve fiyata sahip cihazların (örneğin Asus X202'nin) ekranına göre çok daha kaliteli gözüküyor. Parlak ekran olduğu için yansımalar biraz problem olabiliyor.



Dokunmatik: Acer V5 122p'nin ekranı dokunmatik. Şu ana kadar hiç bir sorunla karşılaşmadım Allah'a şükür. Windows 8'li bilgisayarların şu "metro" arabirimi dokunmatik ekranlara göre tasarlanmış zaten. Dokunmatik olmasa Windows 8 çok daha keyifsiz olurdu. Dokunmatik özelliğine çok çabuk alışılıyor. Hatta artık evdeki diğer bilgisayarların ekranına dokunurken buluyorum kendimi.

Klavye ve touchpad: Daha önce incelemesini yazdığım Acer 5755G'nin klavyesi hiç hoşuma gitmemişti. Acer V5 122p ile ise şu ana kadar bir problem yaşamadım. Bazı modellerde klavyenin alttan aydınlatması var ama benim aldığım modele koymamışlar. Doğrusu bu biraz hayal kırıklığına sebep oldu. Touchpad'inde hoşuma gitmeyen tek şey kullandıkça parmak izlerinin çıkması dolayısıyla kötü görünmesi.

Pil ömrü: Cihazın zayıf noktalarından biri pil ömrü. Rakipleri iki kat, hatta üç kat daha fazla pil ömrü vaat ederken, Acer V5 122p sadece 3,5 saat pil ömrü sunabiliyor. Bataryası değişmiyor, ama yeni trend bu biliyorsunuz.



Taşınabilirlik: Cihaz küçük ve hafif. Şarj aleti de küçük sayılır. Pil ömrü uzun olsaydı şarj aletini çantaya atmaya bile gerek kalmayabilirdi. Şarj aleti tartıya koyduğumda 185 gram geliyor. Normal notebook'ların şarj aletlerinin 350-400 gram gelebildiğini düşünürseniz, son derece hafif. Hatta Samsung N150 netbook'un şarj aleti bile 270 gram geliyor.

Portlar: 2 USB (biri USB 3 destekli), 1 Mini DisplayPort, 1 SD kart okuyucu.

Sonuç: AMD A6 işlemcili Acer V5 122p sıradan kullanıcıların ihtiyacını karşılayabilcek hafif bir bilgisayar. Ancak fiyatının biraz düşmesi gerektiğini düşünüyorum.

Dikkat edilmesi gerekenler: Yanlışlıkla A4 işlemcili olanı almamaya dikkat edin. Ayrıca cihazın 15 farklı varyasyonu var. Ciddiyim, tam 15 farklı Acer V5 122p var. Dolayısıyla satın almadan önce cihazın üzerindeki etikete ve donanım özelliklerine bakın. Mağazaların internet sayfalarında yazanlar yanlış olabiliyor, dikkat edin.

Acer V5 122p kime göre? Hafif bir bilgisayar isteyenler. Netbook'unu yenilemek isteyenler. Bilgisayarını ofis programlarını kullanmak ve internete girmek dışında işler için kullanmayanlar.

Kime göre değil? Ofisinde ethernet portu ile internete bağlanan, VGA bağlantısı ile projektöre ya da harici ekrana bağlanmak isteyenler. Oyun severler. Yüksek performans isteyenler. Web kamerasını kullanarak görüşme yapan ve kameradan yüksek kalite bekleyenler. Fişten uzakta saatler geçirenler.

Artıları:
Küçük ve hafif.
Ekranı dokunmatik.
Çok şık görünyor.
Ekranında renkler canlı, görüş açıları iyi.

Geliştirilebilecek yönleri:
Ekranın parlaklığı daha yüksek olabilirdi.
VGA ve Ethernet portları bulunabilirdi. Bazen gerekiyor!
İşlemci GHz olarak daha yüksek olabilirdi.
Fiyatı biraz yüksek, daha düşük olabilirdi.
Bataryası değiştirilebilse iyi olurdu.

Eksileri:
Web kamerası kaliteli görüntü vermiyor.
Rakiplerinin pil ömrü çok daha iyi.
Kafa karıştıran pek çok farklı modeli var. 

Bu yazı sizin için Mobil Yazılar tarafından yazılmıştır. Memnun kaldıysanız lütfen buraya tıklayarak diğer yazılarıma da bakınız.

1 yorum:

Erdinc Altincekic dedi ki...

bana göre değilmiş...

yorumunuz sayesinde vazgeçtim ürünü almaktan çok teşekkür ederim :)

güncenizi takipteyim...

İlginizi çekebilir: