Cuma, Ocak 30, 2015

LG G Pad 7 incelemesi

LG G Pad 7, uygun fiyatlı bir Android tablet. Bu incelemeyi yazdığım sırada Vatan Bilgisayar’da LG G Pad 7’nin fiyatı 250 TL idi. Bu fiyata yanında manyetik kapaklı kılıfı da geliyordu. Daha ucuza uyduruk markaların tabletleri bulunabilir ama, LG markalı bir ürün için iyi bir fiyat gibi. Bakalım cihaz beklentileri karşılıyor mu?


Kutudan çıkanlar

LG G Pad 7’nin kutusu yeni nesil cihazlarda olduğu gibi son derece sade. Cihaza ek olarak MicroUSB kablosu, şarj adaptörü (MicroUSB kablosu bu adaptöre takılıyor) ve hızlı kurulum ile ilgili bir kağıt çıkıyor. Ayrıca benim aldığımda yanında kılıfını da hediye ediyorlardı.


Dış görünüş

Ben LG G Pad 7’nin beyaz renkli olanını aldım. Cihaz şık ve sağlam görünüyor. Herhangi bir kalitesizlik belirtisi yok. Üzerine bastırılınca ses veren, hareket eden parçası yok. Alt tarafında MicroUSB yuvası, sağ tarafında güç düğmesi ve ses düğmeleri, üst tarafında MicroSD yuvası, 3,5mm kulaklık yuvası ve IR (kızılötesi) kapısı var.


Cihazın yanında gelen manyetik kapaklı kılıf, aldığınız renge uyumlu olarak gönderiliyor. Kılıf şık görünüyor, ancak manyetik özelliğinde küçük bir problem var sanırım. Kapağı normal olarak kapattığımda ekran kapanmıyor. Dolayısıyla da kapağı açınca cihaz uyanmıyor. Ama kapattıktan sonra üzerine biraz bastırırsam olması gerektiği şekilde çalışıyor. Bir de, eğer MicroSD kart kullanacaksanız ki bunu şiddetle tavsiye ederim, kartınızı cihazı kılıfa yerleştirmeden takın. Çünkü cihaz kılıfa bir kez girdikten sonra çıkartması oldukça zor oluyor. Kılıfla ilgili söylenebilecek son bir şey, çok toz tutuyor olduğu.


Cihazın boyutları onu son derece taşınabilir bir tablet yapmış. Ceket cebine bile sığabiliyor. Tabi, biraz garip görünüyorsunuz, pek tavsiye etmem.

Bu arada, IR özelliği TV ve benzeri kumandalı cihazları kontrol edebiliyor. Ancak uydu alıcısını kontrol etmeyi başaramadım. Normal “Evrensel kumanda” ya da “Öğrenme” gibi bir özelliğin bulunması gerekir. Bu özelliği ben mi bulamadım, yoksa bir güncelleme ile mi gelecek, bilmiyorum.

Ekran

Cihazın 7 inç boyutunda 1280x800 piksel çözünürlükte bir IPS ekranı var. Piksel yoğunluğu 216 ppi, yani birinci nesil iPad Mini’den daha yüksek. Görüş açıları konusunda herhangi bir sıkıntı yok. Ben iPad Mini kullandığım için 7 inçlik ekran boyutunu küçük buldum ama, bu biraz alışma meselesi. LG G Pad 7’nin 250 TL’lik fiyatını ve bu fiyata alınabilecek diğer tabletleri göz önüne alırsanız, ekranın muhteşem olduğu söylenebilir.

LG’nin telefonlarında bulunan güzel bir özellik, bu cihazda da var. Ekrana çift tıklayarak cihazı uyandırabiliyorsunuz. Ekran doğrudan güneş ışığı altında da kısmen görülebiliyor.


Ses

LG G Pad 7’nin arka tarafında iki adet hoparlör deliği var, ancak birinin içi boş. Ses tek bir taraftan geliyor. Bence yeterince yüksek ses veriyor, ama müthiş bir kalite beklememek lazım. Kulaklık ile müzik dinleme konusunda da bir sıkıntı ile karşılaşmadım.


Performans

LG G Pad 7’nin dört çekirdekli 1.2 GHz işlemcisi, 1 RAM’i ve 8 GB depolama alanı var. Bu alanın yaklaşık 4 GB’lık bir bölümü kullanılır durumda. MicroSD kart takılarak depolama alanı 64 GB’a kadar artırılabilir.

Genel kullanımda herhangi bir performans sorunu ile karşılaşmadım. Menüler oldukça akıcı, yavaşlama yok. Çeşitli programlar kurdum, ard arda çalıştırdım, bir problemle karşılaşmadım.

iPad Mini incelememde takıldığım noktalardan biri, açılan internet sayfalarının bellekte kalmaması sonucu sekmelerin yeniden yüklenmesi ile ilgiliydi. Bunu test etmek için LG G Pad 7’nin varsayılan tarayıcısını kullandım. Sonuç? Üç internet sayfası aynı anda bellekte yüklü kalamıyor. Yani açtığınız üçüncü sekmeden, birinci sekmeye geçtiğinizde sayfa yeniden yükleniyor. Bunu nasıl test ettim? The Verge, Engadget ve NTV’nin internet sitelerini sırayla açtım. The Verge sekmesine geri dönünce, sayfa yeniden yüklendi.


LG G Pad 7 ile Asphalt 8’i oynadım. Doğrusu iPad Mini’de bu oyunu oynarken daha çok keyif aldığımı itiraf etmeliyim. Ancak, ciddi bir yavaşlama, takılma olmadan oynanıyor mu? Evet oynanıyor.

LG G Pad 7’ye bir 1080p film, birkaç 720p video, bir de kompakt kamera ile çekilmiş MOV uzantılı bir adet 1080p video yükledim. Son videoyu çalıştırmak için VLC Player yüklemem gerekti ama, hiçbir video’da tek bir takılma ile karşılaşmadım.

Kamera

LG G Pad 7’nin 3 megapiksel arka, ve 1.3 megapiksel ön kamerası var. Ön kamerasını henüz video görüşmelerde test etmedim, ancak arka kamerası sırf “yok demesinler” diye konulmuş. LG G Pad 7’nin kamerasının hiçbir işinize yarayacağını sanmıyorum. Bariz bir odaklanma problemi var. Fotoğraf kalitesi düşük. Yakın çekimler hep bulanık.








Batarya / Pil Ömrü

LG G Pad 7’nin kullanıcı tarafından değiştirilemeyen 4000 mAh bataryası, yavaş şarj oluyor, ama uzun süre dayanıyor. Cihazın pilini bitirmek için bütün gün uğraşmama rağmen gün sonunda gösterge %50’deydi. Gün içerisinde son ses ve parlaklıkta video izleme; WiFi ile internete bağlı kalma, sayfalarda dolaşma ve yazılım indirme; kulaklıkla müzik dinleme; 15 dk oyun oynama ve kulaklıkla bir 1080p filmi yarısına kadar izleme gibi aktiviteler yaptım. İtiraf edeyim, bir noktadan sonra filmi izlemedim, pili bitsin diye cihazı açık bıraktım. Ancak yine de pili %50’nin altına düşüremedim.

Bu kullanım verilerine bakarak, normal bir kullanıma LG G Pad 7’nin iki-üç gün, belki daha fazla sizi idare edebileceğini düşünüyorum.

Sonuç: LG G Pad 7’yi kimler almalı?

LG uygun fiyatlı bir multimedya tableti üretmiş. Menüleri akıcı, filmleri oynatmada sıkıntısı yok. Dahili hafızası düşük ama, film ve müzikler MicroSD karttan sorunsuz çalışıyor. Oyunlar genel olarak sorunsuz. İnternet sayfalarında dolaşma deneyimi iPad Mini ile yaşanan deneyimden farklı değil.

Son zamanlarda Calibro e-kitap okuyucusu ile ilgili çok şey yazdım. Calibro ile ilgili son yazım, fiyatının arttığı ve tabletlerle rekabette fiyat avantajını kaybettiği ile ilgiliydi. Doğrusu, e-ink ekranlara ihtiyacınız yoksa, LG G Pad 7 sizin için çok iyi bir e-kitap okuyucu olabilir. Hem de Calibro’dan daha ucuza.


LG G Pad 7 ile ilgili kötü şeyler de var tabi. Kamera işe yaramaz. Ram ve depolama alanı biraz daha yüksek olabilirdi. Ayrıca, cihazın ömrünü iki sene kabul etmeli, zira iki sene sonra cihazın web sitelerinde ve oyunlardaki performansı yetersiz gelecektir.

Ancak, eğer bir tabletiniz yoksa ve LG G Pad 7’yi 250 TL’ye bulabiliyorsanız, kaçırmayın derim. 250 liraya evdeki TV’yi de kumanda edebilen dokunmatik bir multimedya ve internet cihazına sahip oluyorsunuz. Bilgisayar üreticilerinin ve Microsoft'un başı cidden dertte, bu görülebiliyor. Ben aldığımda kılıfı da yanında hediye ediliyordu.

iPad mini mi, LG G Pad 7 mi? iPad mini genel olarak daha kaliteli bir ürün, ancak daha pahalı ve hafızayı genişletme imkanınız da bulunmuyor. Ayrıca kılıf için de ekstra harcama yapmanız gerekiyor. Şahsen iOS ekosistemini daha zengin buluyorum, ama iPad ile yapılabilecek pek çok şeyi LG G Pad 7 ile de yapabilirsiniz. Çoğu kişi için aradaki fiyat farkına değeceğini düşünmüyorum.

Cihazı alacaklara son bir tavsiye: Film ve müzikleriniz için bir MicroSD kart almanızı tavsiye ederim. Ancak bu kartlara gereğinden fazla para vermeyin. Class 10 hızındaki 16 GB kartlar 20 TL, 32 GB kartlar 40 TL civarında bulunabiliyor.

Bu arada, ben incelemeyi hazırladıktan sonra cihazın fiyatı tekrar yükselmiş, 400 TL'ye çıkmış. Acele etmeyin, indirim bekleyin derim.

Mobil Yazılar'dan şimdilik bu kadar. Eğer bu yazıyı beğendiyseniz lütfen buraya tıklayarak diğer incelemelerime de göz atın.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: