Pazartesi, Mart 24, 2014

Sonunda sessizlik... Teşekkürler MacBook Air...

Bana bundan sonra MacBook Air aldıracak tek bir özellik varsa, o da sessizliği. Ne fan sesi, ne hard disk tıkırtısı. Sadece, siz klavyeyi kullanırken ister istemez çıkan sesler ve komşunun çocukları ile verdiği bitmek bilmeyen savaşın gürültüsü duyuluyor. Komşu gürültüsü azaldığı anlarda düşüncelerinizle başbaşa kalıyorsunuz. Sizi rahatsız eden, ara sıra şahlanan, zaman zaman sakinleşen ama hiç tam olarak susmayan, sürekli bir uğultu gelmiyor bilgisayardan.


Fotoğraf: Travis Isaacs. Creative Commons.

MacBook Air’de bir fan var, ama normal kullanımda duyulmayacak kadar düşük ses çıkartıyor. Düşük derken, Windows PC standardında düşük sesten bahsetmiyorum. Bugüne kadar yaptığım incelemelerde “Fan sesi düşük” dediklerimden çok daha düşük. Şu anda bu yazıyı MacBook Air’de yazıyorum ve fandan hiç bir ses duymuyorum. Elbette oyunlarda fan sesinin duyulduğu söyleniyor, ancak şu ana kadar herhangi bir oyun oynamadım bu cihazda. Sanırım oynayasım da yok, o fanın çalıştığını duymak istemiyorum!

Takıntılı mıyım? Galiba. Çoğu kimse fan sesine aldırış etmiyordur eminim. Ama bu tip seslerden rahatsız olanlar için MacBook Air müthiş bir konfor sunuyor.

Klavye de dokunmatik olsa onun bile sesi gelmeyecek ama, o kadarına da gerek yok! Enteresandır, tuşlarına bastıkça takır tukur sesler çıkartan klavyeleri daha çok seviyorum. Benim zevklerin modası biraz geçmiş galiba.

MacBook Air ile ilgili bir başka yazım:
MacBook Air dokunmatik değil ama...

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: