Cumartesi, Ağustos 24, 2013

Feedly: Mobil Yazılar'ı daha rahat takip etmek için

Birkaç yıl önce birileri Mobil Yazılar'daki bütün yazılarımı kopyalayıp kendi sitelerinde yayınladı. O güne kadar kopyalanıp başka sitelerde kendi yazılarıymış gibi yayınlanan yazılarım olmuştu, ama tüm sitemin kopyalanması ile hiç karşılaşmamıştım.

Kopyacının açıklaması özetle şöyleydi: "Güvenlik açığı bırakmışsın, çalarım tabi!". Biraz araştırınca güvenlik açığı dediği şeyin RSS feed'im olduğunu anladım. Siz okuyucularım Mobil Yazılar'daki yazılara daha kolay ulaşabilsin diye yayınladığım RSS feed'i yazılarımı otomatik olarak çalmak için kullanmış içerik hırsızları.

RSS feed'imi kısıtlamam gerekti. Yani yazıların tamamı değil, birkaç satırı yayınlanıyor, altında Mobil Yazılar'a link veriliyordu. Bunu yapmaktan pek hoşlanmamıştım ama, bu sitedeki yazıları yazmak için çok çaba harcıyordum ve bütün emeğimin çalınması ağırıma gitmişti. O dönem pek çok site de RSS feed'lerini kısıtlı yaptı. Sonuç olarak, kötü niyetli kişiler yüzünden RSS sistemi anlamını yitirdi.


Uzun süredir kısıtlı feed kullanıyordum. Aslında kısıtlı feed sistemi okuyucuyu siteye gelmeye zorladığı için ziyaretçi sayısını arttıran bir şey, yani site sahiplerinin işine geliyor. Ama okuyucu için çok da hoş bir şey değil. Zaman zaman ben de RSS üzerinden takip ettiğim sitelerde kısıtlı feed kullanılmasına gıcık oluyordum doğrusu. Dolayısıyla full feed sistemine geri döndüm. Yani Mobil Yazılar'ı herhangi bir RSS feed okuyucu yazılım ya da site üzerinden takip etmek isterseniz, artık siteye girmeden de yazıların tamamına ulaşabilirsiniz.

Full feed sistemine geçince yazılarım sözde güvenlik açığı nedeniyle yine hırsızlara açık oluyor tabi. Elbette çalınmasını istemiyorum yazılarımın. Ama sizin Mobil Yazılar'ı daha rahat takip etmenizi, yazılarımı daha keyifle okumanızı istiyorum.


Eskiden RSS okuyucu olarak popüler Google Reader vardı, ama Google bu sistemi kapattı. Şimdilerde Feedly popüler, aslında çok da hoş bir yazılım. iPhone, iPad ve Android işletim sistemli telefon ve tabletlerde kullanabilirsiniz. Feedly ile pek çok siteye abone olabilir, farklı sitelerdeki yeni içerikleri bir arada görebilirsiniz.

Mobil Yazılar'ı Feedly'de takip etmek için tek yapmanız gereken programın sağ üst köşesindeki arama kutucuğuna "mobilyazilar" yazıp listede çıkan Mobil Yazılar maddesinin yanındaki + (artı) işaretine tıklamak.

Tabi beni unutmayıp arada bir sitenin kendisine de girerseniz sevinirim :)

İlgili linkler:
Android için Feedly
iOS (iPhone ve iPad) için Feedly

Ayrıca:
iPhoneTurkey'de Feedly incelemesi

RSS feed adresi:
Mobil Yazılar RSS Feed

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: