Perşembe, Ağustos 01, 2013

Cep telefonu değil, çanta telefonu!

“Büyük ekranlı telefonlar” dediğimizde akla gelen şey her yıl değişiyor. Xperia S’i incelediğim zamanlarda 4.3 inç ekran “büyük ekran” olarak görülüyordu. Yavaş yavaş bu rakam arttı, 4.5 inç, 4.7 inç, 5 inç, 5.8 inç derken, artık Xperia Z Ultra ile 6.4 inçlik telefonlara vardık. Bir zamanların daha küçük telefonunu üretme yarışı şimdi daha büyüğünü üretme yarışına dönüştü. Nokia’nın eski bir reklamı vardı, hatırlarsınız, “Önemli olan ergonomi” diyordu. O zamanlar “Çok küçük olması ergonomiyi olumsuz yönde etkiliyor” anlamında söylenmişti bu söz, ama artık büyüklüğün ergonomiyi nasıl etkilediğini tartışacak haldeyiz.
Yine de büyük ekranlı telefonları kullanan kiminle konuşsam çok memnun olduğunu söylüyor. Bu konuda Mobil Yazılar okurlarının görüşlerini almak için bir anket yapmıştım, ankete katılanlar da çoğunlukla büyük ekranlardan yana oyunu kullandı. Şahsen şu anda 3.7 inç ekranı olan “küçük ekranlı” bir telefon kullanıyorum, ama bir tablete sahip olduğum için telefonumu internette sörf yapmak için (bu tabiri duymayalı uzun zaman olmuştu değil mi :D ) kullanmıyorum. Küçük ekranın benim için tek dezavantajı ekran klavyesini kullanmakta zorlanmam. Buna rağmen ben bile bir sonraki telefonumu daha büyük ekranlı almayı düşünüyorum.

Dedik ya, bir noktaya kadar ekranın büyümesi mantıklı. Ama bir noktadan sonra iş çığırından çıkıyor. 6.4 inç gibi ekran boyutlarına sahip telefonlar, cep telefonu değil, çanta telefonu olmaya başlıyor. Öyle ki telefonun yanında bir de Bluetooth bağlantılı minyatür telefon satıyorlar. Bilmiyorum, bana mantıksız geliyor, ama belki de zamanla bakış açımız değişir. Belki de hem telefon, hem tablet sahibi olmak yerine ikisinin arası bir cihaza sahip olmak daha iyidir.

2013 yılında satın alınabilecek büyük ekranlı telefonlar hangileri? Birkaç tanesini listeledim:
  • Sony Xperia Z Ultra: 6.4 inç ekran.
  • Samsung Galaxy Mega 6.3: 6.3 inç ekran.
  • Samsung Galaxy Mega 5.8: 5.8 inç ekran.
  • LG Optimus G Pro E985: 5.5 inç ekran.
  • Samsung Galaxy Note II: 5.5 inç ekran.
  • Samsung Galaxy Note: 5.3 inç ekran.
  • LG G2: 5.2 inç ekran.
  • Sony Xperia Z: 5 inç ekran.
  • Samsung Galaxy S4: 5 inç ekran.
  • Samsung Galaxy S3: 4.8 inç ekran.
  • HTC One: 4.7 inç ekran.
  • HTC One X: 4.7 inç ekran.

Hiç yorum yok:

İlginizi çekebilir: